SmartDok checklistor

Ligg alltid ett steg före med våra formulär som du själv kan anpassa och skapa checklistor av till din verksamhet

I bygg- och anläggningsbranschen är det viktigt att arbeta noggrant och effektivt. Ett av de bästa verktygen för att säkerställa att allt går enligt plan är checklistor. Med SmartDoks digitala formulärbyggare kan du skapa upp checklistor. På så sätt kan du enkelt förbättra rutiner, säkerheten och säkerställa kvaliteten på din arbetsplats.

Få ett så smidigt systematiskt arbetsmiljöarbete som möjligt!

Varför använda digitala checklistor eller egenkontroller?

  1. Enkel användning och alltid tillgängligDina medarbetare kan enkelt fylla i och få tillgång till dokumenten via sina mobiler eller surfplattor. Detta innebär att de alltid har de senaste versionerna nära till hands, oavsett var de är. 
  2. Real-tids uppföljning Möjligt att följa upp arbetsflödet i realtid. Detta ger projektledare och arbetsledare en tydlig översikt över vilka uppgifter som är slutförda och vilka som fortfarande pågår, vilket underlättar planering och beslutsfattande. 
  3. AnpassningsbarhetVår formulärbyggare är anpassningsbar för att möta dina specifika behov. Oavsett om det handlar om att du vill skapa checklistor, egenkontroller eller för dagliga arbetsuppgifter, kan du skapa dokument som exakt matchar dina arbetsprocesser. 
  4. MiljövänligtGenom att övergå från papper till digitala dokument bidrar du till en mer hållbar arbetsplats. Mindre pappersanvändning innebär mindre avfall och en mer miljövänlig verksamhet. Du slipper skriva ut flera papper, för att sedan tappa bort dem och behöva skriva ut igen.

Byggdagbok

I SmartDok kan du även skapa en byggdagbok till ditt projekt. Det fungerar på samma sätt som en checklista, där du själv kan välja innehåll eller använda mallar som finns i vår formulärbyggare.

Checklista i SmartDok. Byggdagbok.

Hur kommer du igång med checklistor för dina byggprojekt?

Det är enkelt och smidigt att skapa upp checklistor, så här gör du för att komma igång!

  1. Skapa en checklista – Skapa egna checklistor eller använd fördefinierade mallar i KMA-modulen.
  2. Anpassa checklistan / formuläret – Lägg till frågor och ”checkboxar” som passar ditt projekt. Inkludera möjligheten att lägga till foton och dokument för en mer omfattande checklista.
  3. Använd på plats – Använd SmartDok-appen på en mobil enhet för att markera varje kontrollpunkt. Lägg till kommentarer eller foton vid behov.

Spara din checklista och all dokumentation direkt i SmartDok-systemet, klart!

Förbättra effektiviteten och säkerheten med SmartDok

SmartDoks digitala checklistor, egenkontroller och formulär av olika slag är mer än bara en digital version av papper och penna. Det är ett verktyg som hjälper dig att förbättra effektiviteten, säkerställa hög kvalitet och skapa en säkrare arbetsmiljö.

Genom att integrera digitala dokument i dina arbetsprocesser kan du minimera risken för misstag, förbättra kommunikationen och säkerställa att alla följer företagets riktlinjer och standarder. Det hjälper dig även att ha kontroll över vad som har blivit kontrollerat och inte.

Ta kontakt så hjälper vi dig!

Är du redo att ta nästa steg mot en mer organiserad och effektiv arbetsplats? Kontakta oss idag för att lära dig mer om hur vi kan hjälpa din verksamhet. Vi står redo att svara på dina frågor och hjälpa dig att komma igång. Kontakta oss här…