Enkel tidrapportering med användarvänlig app

Ge dina anställda ett smidigt sätt att registrera arbetstimmar, samtidigt som du får full kontroll över projekten och en smärtfri lönehantering.

0
Antal timmar registrerade i SmartDok
0
Timer registrert i SmartDok

SmartDoks tidrapportering
på 30 sekunder

Tidrapportering som är enkel

  • Skräddarsydd app – Perfekt för alla inom bygg- och anläggning.
  • Alltid i tid – Registrera timmar periodvis och få påminnelser.
  • Signatur från uppdragsgivare – förenklar godkännandet av timmar.
  • Flextid – Ange timmar för ledighet, ställ in regler för övertid och tillägg.

Flexibla och korrekta tidrapporter

  • 2 rapporter i 1 – Rapportera maskin- och arbetstimmar i ett svep.
  • Smidigt godkännande – Bas eller projektledaren kan enkelt godkänna timmar.
  • Full kontroll – Samla alla timmar från anställda och maskiner till ett tydligt fakturaunderlag.
  • Integration på några sekunder – Klar för överföring till alla de svenska lönesystemen.

Full integration med dina favoritsystem!

  • Sömlös överföring – Löneunderlagen redo för överföring till Visma, Fortnox med flera.
  • Automatiskt och effektivt – Integrationer mot de mest använda filexportsystemen.
  • Slut på dubbelarbete – Samla alla timmar och få dem direkt in i ditt bokföringssystem.
SmartDok

Jag vill ha en demo!

SmartDok används för närvarande av 3 750 små och stora byggföretag.

Svenska dmixab är ett svenskt markförstärkningsföretag
Den största skillnaden mot tidigare är att jag och mina kollegor sparar mycket tid med hjälp av SmartDok som vi annars lagt på administration och vi har bättre kontroll på våra projekt och maskiner, berättar Martin.

dmixab

Grøteig AS berättar om SmartDok tidrapportering
– Det är enkelt för de anställda eftersom de har allt i telefonen. Det är enkelt att registrera timmar med appen. De får gjort det där och då. Något som också förenklar jobbet för administrationen, säger Sindre.

Grøteig AS

Inte helt övertygad ännu?
Kika in dessa funktioner!

SmartDok har skapats i samarbete med bygg– och anläggningsbranschen, vilket gör att systemet passar lika bra för dig som arbetar i grävmaskinen som de på kontoret. Läs mer om tidrapportering för byggföretag.

Få koll på både arbetade- och maskintimmarna. I samma veva som du registrerar dina arbetstimmar på aktuellt projekt, kan du även föra in timmarna på den eller de maskiner du använt. Allt i en registrering!

Automatisera OB och övertidsregistrering. Genom att upprätta regler för när olika tillägg ska läggas till i en registrering behöver användaren bara välja rätt projekt och arbetstid. Eventuella tillägg läggs till automatiskt utifrån de regler som är upprättade.

Egen lösning för att hantera flextid/övertid.

Vi gör det nu enklare för våra kunder att ange korrekta tidsregistreringar – med tidhållningsregler.

Plocka upp din mobiltelefon, ange timmar på rätt projekt och skicka in dem var du än är. Oavsett om du sitter i en grävmaskin eller är uppe i en ställning på en byggarbetsplats. Vår användarvänliga app gör ditt jobb enklare!

SmartDok har idag integrationer med många redovisningssystem, inklusive Visma, Fortnox och fler av de största systemen. Läs mer om våra integrationer här!

Arbetsgivaren ansvarar för att förarna registrerar sin arbetstid. Anmälan ska innehålla start- och sluttider för varje arbetsdag, raster, tillgänglighetstid och övertid. En utskrift från en färdskrivare räcker inte.

Med «Signatur från uppdragsgivare» i appen kan du skippa tidssedlar och samtidigt få ett betydligt smidigare flöde vid fakturering.

Detta är en smart och unik funktion som kommer att förenkla godkännandet av timmar för de anställda som arbetar som underleverantörer/ anställda på andras projekt.

Hos andra system löser man detta genom att skriva ut den anställdes registreringar på papper och låta kundens representant underteckna detta. Detta papper skannas sedan och används som en bilaga till fakturan. Tungt och tidskrävande? Ja.

Den inloggade användaren kan registrera timmar eller frånvaro på sig själv under en period.

Registreringspåminnelse är en daglig avisering som skickas ut för att påminna dig om att registrera arbetstider.

SmartDok är utvecklat i samarbete med bygg- och anläggningsbranschen

8 anledningar till varför du bör använda SmartDok i ditt KMA-arbete
Få full kontroll på avvikelserna med ett digitalt verktyg
HMS och KMA blir allt viktigare i dagens samhälle. Ju enklare det är att utföra arbetsuppgifter inom dessa områden
KMA-modulen i SmartDok är lika enkel som genial!
i valde Smartdok för att det var den leverantör som stämde bäst överens med våra krav på en tidsrapporteringsapp. Samt att den verkade vara lätt och pedagogisk, säger Therese Murhagen på Pierre Entreprenad
Lätt och pedagogisk tidrapportering
KMA formulär-modul i SmartDok
KMA/Dokumentation i SmartDok
Bättre och smidigare projektuppföljning, samt mindre administration
Mindre administration och bättre projektuppföljning med SmartDok!
SmartDok

Jag vill ha en demo!

SmartDok används för närvarande av 3 750 små och stora byggföretag.