OM OSS

OM OSS

Engagemang, pålitlighet och förmågan att förenkla

SmartDok är den mest använda lösningen i bygg- och anläggningsbranschen

Engagemang, pålitlighet och förmågan att förenkla

SmartDok är den mest använda lösningen i bygg- och anläggningsbranschen

SmartDok är ett programvaruföretag med huvudkontor i Alta, Norge.
Vi är idag över 50 anställda fördelat på försäljning, kundsupport, utveckling och testning, marknad och ekonomi. Utöver Alta, har vi även kontor i Stockholm samt Oslo. Vår produkt återfinns i vårt namn, SmartDok. Ett datainsamlingssystem för bygg- och anläggningsbranschen.
Det är nu mer än 15 år sedan vi fick vår första kund. På den tiden var vi två anställda. Idag, 70 000 användare senare, fortsätter vi att växa genom att ta in kvalificerade och engagerade medarbetare som motiveras av att ständigt utveckla SmartDok.
För oss kunden alltid i fokus, med med hjälp av engagemang, pålitlighet och förmågan att förenkla ska vi fortsätta att skriva historia.
Vi på SmartDok är superstolta över våra medarbetare som ger full gas året runt, och som aldrig är rädda för att bjuda på sig själva. 2021 gjorde vi en musikvideo där våra medarbetare både sjunger och är skådespelare.
Videon gjordes som en del av vårt 16-årsjubileum som vi hade 2021. Video och text är löst baserad på verkligheten, men spelar så klart lite på stereotyperna i IT-branschen som vi är en del av.
Här är det på sin plats att säga att vi är väldigt stolta över våra medarbetare!
SmartDok har sitt huvudkontor i Alta, staden under norrskenet och storlaxens hem. Om det inte är frestande, så är Alta möjligheternas rike. Nästan inga platser i Norge har så starkt entreprenörskap som i Alta, och vi älskar att skapa saker.
Gillar du att utmana naturen med skidåkning på fötterna eller älskar du en mängd butiker och ett pulserande nattliv?
Alta är platsen! Packa snipplådorna och flytta hit då!
Se fler filmer på Altatettpå.
2018 blev Visma majoritetsägare i SmartDok. SmartDok blev därmed Vismas molnbaserade mjukvarulösning för byggbranschen. SmartDok kommer att fortsätta att vara SmartDok, samma namn, samma org.nr. och inte minst samma engagerade medarbetare, men med en stor aktör i ryggen som gör oss ännu starkare än tidigare.

För oss är kunden alltid i fokus och med hjälp av engagemang, pålitlighet och förmågan att förenkla kommer vi att fortsätta skriva historia!

Varför SmartDok?

SmartDok är den mest använda lösningen i bygg- och anläggningsbranschen, och det är inte utan anledning. Lösningen består av 10 moduler som ger överblick och enkel kontroll över timmar på anställda och maskiner, varor och transporter, service och underhåll av maskiner, koll på verktygen, samt foton, egenkontroller och checklistor, arbetslistor från snöröjning med mera.
Systemet är webbaserat och det finns separata appar för iPhone och Android. Du slipper tänka på uppdatering, säkerhetskopiering och andra problem som du kan ha när du installerar och använda program i er serverpark. Det enda du behöver för använda SmartDok är en PC med webbläsare och tillgång till internet. Enkelt och lätt!