Produktutveckling och önskemål
Vi har turen att ha engagerade kunder som bidrar genom att dela med oss av sina erfarenheter med SmartDok och vi får kontinuerligt en stor mängd förbättringsförslag utifrån deras behov i det dagliga arbetet. För att samla in och ha överblick över all input använder vi ett system som heter Productboard.
Du kan se en uppdaterad översikt över ärenden som bedöms, är under utveckling och har lanserats via vår produktutvecklingssida.
Om du har en önskan eller ett förslag till förbättring kan du använda detta kontaktformulär.
Vad kan du förvänta dig när du engagerar dig?
Vi får mycket bra input från våra kunder, och det är tyvärr omöjligt att realisera mer än bara en liten del av dessa förslag. Därför kan vi inte lova att din goda input hamnar som en funktion eller anpassning i SmartDok, och vi kan inte heller lova dig ett svar på ditt meddelande. Om vi behöver mer information kontaktar vi dig.
Det vi kan lova är att vi systematiskt kommer att behandla ditt bidrag mot andra inlämnade förbättringsförslag för att försöka ta reda på vad som bör prioriteras framöver. Målet är att öka värdet av SmartDok för så många av våra kunder som möjligt inom bygg- och anläggningsbranschen!
Hur arbetar vi med vidareutveckling av SmartDok?
Vår utvecklingsavdelning omfattar nu mer än 30 personer och består av utvecklare, interaktionsdesigners, produktchefer och testare som varje dag arbetar med att förbättra SmartDok som produkt och tjänst. Vi vidareutvecklar inte bara “koden” som SmartDok består av, utan även de personer och processer som ser till att koden hela tiden förändras, på väg mot något bättre. Det betyder att vi är i ständig förändring.
Teams
För att kunna göra bra hantverk åt dig behöver vi förstå dina behov och vardag bättre än någonsin. Vi måste fördjupa oss i deras kompetensområde. Projektledning/ledning, ekonomistyrning, fakturering, löner, tidrapportering, KMA, kvalitetssystem och mycket, mycket mer. Därför har vi delat upp utvecklingsavdelningen i team, eller ”teams” som vi kallar dem. Varje lag har sitt eget område av SmartDok som de bör fokusera på.
Team Pulse
Detta team fokuserar på kärnmodulen i SmartDok. “Projektets puls” är sloganen. Om du engagerar dig i projektstyrning, maskinerna, dokumentlagring, besättningslistan, resursplaneraren, kompetensöversikten och en hel del annan funktionalitet i SmartDok så kommer du förmodligen att träffa denna grupp.
Team Yoda
Det Star Wars-inspirerade gänget fokuserar på klimat, miljö och arbetsmiljö. “Rädda liv” är deras filosofi. KMA-modulen är under deras vård. Om detta är ett område som du också fokuserar på kan du vara säker på att det blir trevligt och intressant att få ett samtal med Team Yoda.
Team Getting Paid
När att få betalt är något som betyder mycket för dig (och det borde det, vi lever på det) då är det detta fokuserade team som står bakom spakarna hos oss. Lön, fakturering och integrationer är deras fokusområden.
Bedömningar och prioriteringar
I vårt arbete med att förbättra SmartDok prioriterar vi det som är viktigast för de flesta kunder. Det betyder att vi hela tiden måste fundera över vad som är vettigt för dig. Ett förslag kan verka “lysande” ett bra tag, tills vi stöter på ett enormt problem i förhållande till lagar/regler, tekniska utmaningar eller hur den befintliga koden i SmartDok är uppbyggd. Då plötsligt kan något vi trodde skulle ta en månad att utveckla mer se ut som ett halvt års arbete. Då måste vi ompröva våra prioriteringar. Är detta förslag eller förbättring värt 6 månaders utveckling? Vad skulle vi annars kunna prioritera istället? Tyvärr kan detta uppfattas negativt för den som hade förhoppningar om en eller annan förändring i SmartDok. Därför är det ofta svårt att gå ut tidigt med löften om funktionalitet eller förändringar av SmartDok.
När vi först väljer att dyka in och utvärdera ett förslag eller en input så dyker vi verkligen ner i djupet. Vi lägger ner mycket tid och undersöker så många möjliga infallsvinklar på problem och kollar olika potentiella lösningar. Hittar vi vad vi tror är en bra lösning med högt värde för tillräckligt många kunder, då tar vi nästa steg. Vi börjar med prototyper och genomför intervjuer med kunder och experter inom området för förslaget innan vi går vidare till processen att utveckla och lansera ny funktionalitet.
Lansering av ny funktionalitet
Vi har en filosofi om att leverera nyutvecklat värde så ofta som möjligt. Vi har fasta dagar när vi uppdaterar SmartDok. Bra digitala produkter kommer med frekvent verifiering med kunder längs vägen. En lanseringsprocess kan alltså ta lite tid, men på sikt kommer kunderna att gynnas då vi samtidigt bevarar kvalitet och hållbarhet i SmartDok.