Äntligen kan projektadministratör och arbetsledare också få tillgång till kompetensöversikten i SmartDok

Äntligen kan projektadministratör och arbetsledare också få tillgång till kompetensöversikten i SmartDok

Om du är projektadministratör eller arbetsledare i SmartDok kan du nu få en översikt över de anställdas kompetenser i projektet.

Kompetensöversikten har blivit mycket populär bland våra kunder och nya funktioner läggs till på användarnas begäran. Senast är åtkomst för projektadministratör och arbetsledare.

Att ha de anställdas kurser, certifieringar och kvaliteter tillgängliga kan vara alfa och omega för att ett projekt ska lyckas, och inte minst om du alls ska ha en chans att vinna uppdraget. Fler och fler uppdragsgivare har nu strikta krav på vilka egenskaper entreprenören ska ha.

Nu har även projektadministratörer och arbetsledare fått inblick i kompetensöversikten.

– Det är viktigt att veta att denna funktion måste slås på. Den finns tillgänglig och aktiveras under Företagsinställningar, säger produktchef i SmartDok, Mikal Johnsen.

Bättre sökalternativ

Följande andra uppdateringar har också gjorts nyligen:

  • Ny flik under kompetensöversikten som visar all kompetens i företaget på ett nytt sätt
  • Lättare att söka efter utgångsdatum
  • Lättare att hitta rätt personer med rätt kompetens
  • Bättre rapporteringsmöjligheter

Vill du komma igång med kompetensöversikten?

Du kan få kompetensöversikten idag gratis med ditt nuvarande abonnemang hos SmartDok. Modulen är aktiv från start och den är bara att börja använda.

Relaterat innehåll

Här är mer innehåll du kanske gillar.

Tillbaka till nyheter

Relaterat innehåll

Här är mer innehåll du kanske gillar.

Tillbaka till nyheter

Kontakt oss for gratis demo

SmartDok används för närvarande av 3 000 små och stora byggföretag.

Boka demo