Spännande projekt i Varbergstunneln
Gick från att vara ett rent åkeri till att vara både åkeri och entreprenad.
2010 gick Karl-Johan Pettersson med i företaget Petterssons Åkeri & Entreprenad AB som startades av hans far 2002. När företaget startades var det ett rent åkeri, men har på senare år blivit både åkeri och entreprenad. Deras största fokus ligger på grustransporter och grävningar, med utgångspunkt i Varbergs kommun.
Just nu arbetar de som underentreprenörer i ett omfattande projekt i Varbergstunneln. En nio kilometer lång tunnel som började byggas 2019 och förväntas öppna upp 2025.
– Det var genom det här projektet som vi blev tipsade om att använda SmartDok, innan dess använde vi oss av papper och penna. Vilket är en stor skillnad jämfört med hur vi jobbar nu, säger Karl-Johan.
Digitalt dokumentations-system?
– För mig som inte trivs på kontor så är det guld värt, säger Karl-Johan.
Tittel
Tekst kommer her
Tidsbesparing och effektiv fakturering
Även som mindre företag beskriver Karl-Johan hur de får användning av SmartDok. Han förklarar att de inte har dagar som är avsatta för just pappersarbete och sparar därmed mycket kontorstid genom att använda SmartDok.
Genom SmartDok samlas all dokumentation på ett och samma ställe. Möjligheten att kunna skapa fakturor direkt i appen genom integrationen med Visma underlättar och sparar tid, beskriver Karl-Johan.
Hade ni rekommenderat SmartDok till någon branschkollega?
– Jag skulle absolut kunna rekommendera SmartDok, det fungerar väldigt bra!
Som företagare spenderar jag hellre fredagskvällar eller söndagskvällar med familjen än att sitta på kontoret för att skriva in massa siffror och fakturor, säger Karl-Johan.