– En av de största fördelarna med SmartDok enligt våra kunder är att supporten är så lättillgänglig och att hela systemet är lätthanterligt!
Att få arbeta med att underlätta vardagen för SmartDoks användare passar bra för Gabriella Widell, som alltid tyckt om att arbeta med personlig service. I rollen som Support Consultant är det hon som hjälper till att lösa kundernas problem och hitta eventuella buggar i systemet.
Gabriella Widell har alltid trivts med att jobba inom servicebranschen och har kombinerat arbeten på hotell och restaurang med att resa och flytta mellan nya platser som Fuengirola, Spanien, Gran Canaria, Jönköping och Karlskrona. Nu har hon landat i Alvik med katt och sambo och för tre år sedan kände hon att det var dags att byta bana och testa ett annat yrke.
– Jag funderade mycket på vad jag skulle kunna tänka mig att jobba med och eftersom jag har arbetat i hotell- och restaurangbranschen har jag lärt mig många olika system – bokningssystem, faktureringssystem, lönesystem bland annat. Eftersom personlig service är något jag älskar att arbeta med började jag kika på lite olika supporttjänster som låg ute, berättar Gabriella.
När hon såg att SmartDok sökte en person inom support bestämde sig Gabriella för att söka rollen – och fick jobbet.
– Jag tyckte det lät roligt, spännande och framförallt som något nytt att kunna utvecklas inom. Jag är idag så glad att jag gjorde det då jag nu varit här i tre år och trivs otroligt bra, säger Gabriella.
Det är ett roligt jobb med mycket kundkontakt
Gabriella har blivit produktexpert på SmartDok, och ser till att våra kunder arbetar smartare och mer effektivt.
Det är ett roligt jobb med mycket kundkontakt
Gabriella har blivit produktexpert på SmartDok, och ser till att våra kunder arbetar smartare och mer effektivt.
Hjälper kunder och utvecklare
Idag är hon Support Consultant och hjälper SmartDoks kunder med allt de behöver hjälp med via mail och telefon. I rollen ingår även att undersöka misstänkta buggar i systemet och meddela det vidare till utvecklarna samt att ta fram hjälpmaterial till supportportalen så att användarna enkelt kan få hjälp med sina frågor även när supporten inte är tillgänglig.
– En av de största fördelarna med SmartDok enligt våra kunder är att supporten är så lättillgänglig och att hela systemet är lätthanterligt. Systemet utvecklas hela tiden efter kundernas önskemål och behov, säger Gabriella.
Vad är det bästa med att jobba på SmartDok?
– Det är ett roligt jobb med mycket kundkontakt och vi riktar oss mot en bransch som har ett stort behov av vår tjänst. Det är roligt att få vara med och underlätta vardagen för våra kunder, säger Gabriella och tilllägger:
– Sedan är vi ett fantastiskt gäng som arbetar här och alla är otroligt engagerade i sina roller och i företaget.