Gör 2019 till ett minnesrikt år genom att komma igång med bygg- & anläggningsbranschens favorit-app!

Gör som 2500 andra företag redan gjort – byt till vårt digitala system och tjäna mer pengar!

Vad är SmartDok?

SmartDok är en molnbaserad lösning som hjälper dig som entreprenör att hålla koll på projekt från A till Ö.

Läs mer om SmartDok.

Tidrapportering

Registrering av arbetstimmar kan vara krångligt. Otydlig dokumentering skapar fel i löne- och fakturaunderlaget.

SmartDok gör jobbet enkelt. Du öppnar bara SmartDok där du är. Trycker på ”Registrera timmar”. Lägger in arbets- och eventuellt maskintimmar. Sparar. Och vips har både anställda och ledning full översikt – snabbt och effektivt.

Läs mer om tidredovisning.

HMS/KMA

Med SmartDok kan ni enkelt göra era egna checklistor och formulär. Fyll i dem via datorn, mobilen eller surfplattan. När formuläret skickas in hamnar det på rätt projekt med bilder kopplat så att det blir enkelt för ansvarig projektledare och KMA-ansvarig att få en översikt på vad som är kontrollerat och vilka avvikelser som är registrerade.

Du kan också göra ändringar i checklistor och formulär, vilket är något som bör göras årligen -ni har alltid den senaste versionen tillgänglig. HMS (Hälsa Arbetsmiljö Säkerhet) och kvalitetssäkring blir alltmer viktigt. Ju enklare och snabbare det går att göra kontroller, ju större är sannolikheten att det blir gjort!

Läs mer om HMS/KMA checklista.

Maskiner og Service

Med SmartDok får du full kontroll på hela maskinparken. Registrera bränsleåtgång, maskintimmar och mätarställning. Registrera anmärkningar och felmeddelanden. Få meddelande när det är dags för periodiskt underhåll och se servicestatus.

Slipp onödiga extra kostnader och öka drifttiden för maskinerna.

Läs mer om Maskiner och service.

Materialåtgång och transporter

Som entreprenadchef är det ditt jobb att säkra intäkterna. Dålig rapportering ger dålig lönsamhet. Med SmartDok har du all information på ett ställe:

  • Varuförbrukning
  • Varuproduktion
  • Transporter

Allt lagras centralt i molnet. På så vis blir det enkelt att få iväg fakturor.

Läs mer om materialåtgång och transporter.

Arbetslista

För er som arbetar med snöröjning, sandning och saltning. Med enkel registrering och koll på vad de andra röjt, blir mer dokumenterat och du kan fakturera snabbare och mera. De anställda har koll på vilka områden som körts, när och av vem. Tydligare och enklare för alla!

Läs mer om arbetslista

ID06 Personalliggare

Enligt den nya lagen ska alla personer på en byggarbetsplats vara registrerade i en personalliggare. När någon registrerar sig via SmartDok Personalliggaren skickas data via webben till ditt SmartDok-system, där du via din surfplatta eller dator kan ta fram den närvarorapport som Skatteverkets kontrollanter begär vid ett eventuellt kontrollbesök.

Läs mer om ID06.

Med hjälp av maskiner och service-modulen får företaget en bättre översikt och ökad kontroll över sina maskiner.

Se hur SmartDok kan förenkla ditt vardagliga arbete