Enkel dokumentation av ÄTA-arbeten

Få bättre kontroll och ökad lönsamhet! Vi lanserar ny funktion för rapportering av ändringar, tillägg och avgående arbeten.

ÄTA-arbete
Bättre dokumentation och snabbare hantering

Bättre dokumentation och snabbare hantering

  • Enkel rapportering via appen
  • Grundlig dokumentation
  • Direkt avisering till projektledaren
  • Automatiserad uppföljning
  • Minskad konfliktrisk
  • Effektivt system för alla
Säkerställer kontroll under projektets gång

Undvik förlorade intäkter

  • Förebygg och undvik förlorade intäkter
  • Rapportera direkt och missa inget
  • Ökad noggrannhet och fakturering
  • Tillgänglig för alla kunder
Säkerställer kontroll under projektets gång

Funderar du på något annat?

ÄTA står för Ändringar, Tillägg och Avgående arbeten. Det är arbeten som kan hända på grund av oväntade saker, nya önskemål från kunden eller misstag i den första planen.

Så fort du upptäcker något som behöver ändras, läggas till eller tas bort i projektet. Ju tidigare det rapporteras, desto bättre.

För att undvika missförstånd och se till att allt extra arbete dokumenteras korrekt. Då kan du få betalt för det du faktiskt gör och samtidigt minska risken för konflikter med kunden längre fram i projektet. Det skapar tydlighet för alla parter.

Utförande person i projektet rapporterar direkt i SmartDok-appen. Välj projekt, beskriv jobbet, lägg till bilder och plats. Rapporten går sedan direkt till projektledaren för godkännande.

Denna funktion är en del av SmartDoks grundmodul och blir tillgänglig för både befintliga och nya kunder utan extra kostnad från och med juni 2025. Lösningen har utvecklats i nära dialog med användarna.

Ja, och det är en stor fördel. I SmartDok kan du lägga till både bilder och platsinfo direkt i rapporten.