Med den nya resursplaneraren kan du planera för skift och maskiner.

En helt ny version av vår populära Resursplanerare är snart redo för lansering.

Efter att ha samlat in över 130 värdefulla förslag och idéer från användarna är vi snart redo att avtäcka en uppdatering som kommer att förbättra hur företag planerar sina resurser. Lanseringen kommer att ske i slutet av januari 2025.

Den nya versionen har fokus på fyra nyckelområden:

  • Skiftplanerare: En förbättrad skiftplanerare kommer att göra det enklare att administrera och visualisera arbetstid för anställda med varierande skift.
  • Kompetens: Företag kommer att få bättre överblick över de anställdas kompetens, vilket kommer att effektivisera tilldelningen av uppgifter och projekt.
  • Flexibel periodvisning: Användare kan enkelt justera perioden de vill se på skärmen, för optimal överblick över resurser och projekt.
  • Man och maskin: En ny funktion som kopplar anställda med maskiner kommer att förenkla planeringen och ge bättre överblick över resursutnyttjandet.

Inte bara en uppdatering

– Detta är inte bara en uppdatering, det är en helt ny version av Resursplaneraren!

Brede Barosen,
Product Manager på SmartDok

Tillgänglig på alla plattformar

Den nya Resursplaneraren kommer inte bara att vara tillgänglig online, utan även i SmartDok-appen. Detta ger användarna flexibilitet att planera och administrera resurser oavsett var de befinner sig.