Product Manager Brede Barosen i SmartDok är stolt över att ge våra kunder en mer anpassad användning av SmartDok.

Skräddarsy användaråtkomst – Ge endast relevanta funktioner och behörigheter till anställda

Har du saknat att själv kunna bestämma vilka funktioner och behörigheter dina anställda ska ha åtkomst till i SmartDok?

SmartDok har nyligen lanserat en ny funktion som ger kunderna större flexibilitet i hur de hanterar användaråtkomst. Med den här uppdateringen kan företag nu skräddarsy standardroller för att bättre återspegla deras unika behov och processer.

– Detta ger våra kunder väldigt bra kontroll över rollerna i SmartDok. Funktionaliteten finns redan idag i SmartDok och vi hoppas att våra kunder uppskattar uppdateringen och inte minst ger feedback om vad de tycker, säger Product Manager Brede Barosen.

Ökad säkerhet och funktionalitet

Med den nya funktionen kan företag undvika problem med en för bred eller en för begränsad åtkomst för vissa användare.

Standadrollerna är färdiga ”paket” av funktioner och behörigheter. Men med den nya funktionen kan du nu finjustera åtkomstnivåerna för varje roll. På så sätt säkerställer du att varje anställd har exakt den åtkomst de behöver för att utföra sina uppgifter. Detta ökar både säkerheten och effektiviteten i arbetsflödet, samtidigt som dina anställda får en mer relevant och användarvänlig arbetsyta i både app och webb.

Hjälper till att förhindra fel

Den nya funktionaliteten adresserar också konkreta utmaningar som många företag upplever. Till exempel kan du nu förhindra projektledare från att manuellt skapa projekt som kolliderar med data från integrationer, vilket sparar tid och minskar risken för fel.

Kontinuerlig utveckling

– Lanseringen av denna funktion är en del av vårt kontinuerliga arbete med att förbättra och anpassa systemet efter användarens behov. Genom att anpassa roller och åtkomstnivåer kan företag säkerställa en mer effektiv och anpassad användning av SmartDok.

Product Manager Brede Barosen.

Flexibilitet för nyckelroller

Till en början är det möjligt att anpassa följande roller:

  • Arbetsledare
  • Projektadministratör
  • Administratör

Denna förändring kommer som ett direkt svar på feedback vi fått från användare och är ett viktigt steg mot att fortsätta erbjuda skräddarsydda lösningar.