integrationer mot Visma eEkonomi och Fortnox

SmartDok – integration mot Spiris.

SmartDok levererar integration – Spiris

En sömnlös integration för enklare bokföring

SmartDok är ett komplett system för entreprenörer, med funktioner för tidrapportering, projekthantering, resursplanering och mycket mer.

Spiris (tidigare Visma SPCS) är ett populärt bokföringsprogram för små och medelstora företag. Tack vare en smart integration kan dessa två system arbeta sömlöst ihop, vilket sparar tid och minskar risken för fel.

Hur fungerar integrationen?

Integrationen mellan SmartDok och Spiris är automatisk, vissa uppgifter synkas över ganska direkt medan andra (till exempel kundregister) synkas några gånger i timmen. Det betyder att all information som registreras i SmartDok direkt överförs till Spiris och vice versa.

Här är en mer detaljerad beskrivning av hur det fungerar i praktiken med integrationen till Spiris:

  • Timmar och material – När anställda registrerar timmar och material på projekt i SmartDok, och dessa registreringar är med i fakturaunderlaget överförs denna information automatiskt till Spiris. Detta skapar grunden för fakturering och lönehantering.
  • Projekt – Projekt som skapas i SmartDok kan kopplas till motsvarande projekt i Spiris. Detta ger en bra överblick över ekonomin för de enskilda projekten direkt i bokföringsprogrammet.
  • Kunder – Kundregister synkroniseras mellan systemen. Detta säkerställer att du alltid har uppdaterad information på båda ställen och undviker dubbelarbete.
  • Fakturering – Utifrån registrerade timmar och material i SmartDok kan du enkelt skapa fakturaunderlag som automatiskt skapar icke bokförda fakturor i Spiris.
  • Leverantörsfakturor – Du kan automatiskt importera leverantörsfakturor till SmartDok från Spiris. Detta underlättar hanteringen av inkommande fakturor och minskar det manuella arbetet.
  • Löner – Tidrapportering i SmartDok kan användas som underlag för lönehantering.

Vad flyttas över från SmartDok till Spiris?

  • Faktura
  • Leverantörsfaktura
  • Kund
  • Projekt

Fördelar med integrationen

  • Det som registreras i appen kommer direkt med på fakturan i Spiris, i ett automatiskt flöde utan mellanhänder och filhantering.
  • Tidsbesparande och inget faller mellan stolarna.
  • Alltid uppdaterad med aktuell information i realtid.
  • Förenklar och effektiviserar bokföringen.
  • Ger bättre överblick över ekonomin.
  • Minskar risken för fel vid inmatning.

Så kommer du igång!

Att aktivera integrationen mellan SmartDok och Spiris är enkelt, du behöver bara kontakta oss för att beställa integrationen. När integrationen är aktiverad kommer du att bli kontaktad av vår integrationspartner Standout som hjälper att få på plats rätt inställningar, enligt önskemål för att anpassa den efter ditt företags behov.

Se hur SmartDok kan förenkla ditt vardagliga arbete