Anneli och Carl hjälper kunderna till en flygande start med SmartDok

Anneli och Carl hjälper kunderna till en flygande start med SmartDok

För att alla kunder ska få en bra och effektiv start när de övergår till SmartDok finns b.la. Anneli De la Guardia och Carl Lilja på plats som Customer Success Managers.

Med deras hjälp kan kunderna få ut det mesta av SmartDok och anpassa programmet efter sina specifika behov.

Det är kul att jobba med en tjänst som är så innovativ som SmartDok är. Det är mycket som händer här och många idéer, säger Carl.

När Anneli De la Guardia började på SmartDok för snart åtta år sedan var det ett nystartat företag i Sverige som hon fick vara med och bygga upp från grunden. Hon började som säljare och startade sedan upp supportfunktionen för att därefter gå vidare som Customer Success Manager.

För ungefär ett år sedan var tiden kommen för att anställa en till person till CSM-teamet och den personen, Carl Lilja, hittade man bland säljarna. Idag är Anneli teamleader för CSM och support och ansvarig för att organisera workshops och webinars, medan Carl är onboardingspecialist.

– Jag ser det som att vi hjälper kunden att lyckas med SmartDok och att få en fin resa från början och fortsättningsvis. Vi vill finnas där och coacha i programmet så att alla kunder har en bra känsla, säger Anneli.

Carl fyller i:

Vi hjälper även till med onboarding och att hitta lösningar i SmartDok utifrån hur den specifika kunden arbetar. Det finns många sätt man kan arbeta på i programmet och hur man gör beror på vad kunden vill få ut av det. Vi bygger också guider av olika slag och försöker hitta kreativa sätt att lära ut det vi kan.

Anneli hjälper kunderna till en flygande start med SmartDok
Anneli hjälper kunderna till en flygande start med SmartDok

Vi hjälper dig att komma igång

Jag ser det som att vi hjälper kunden att lyckas med SmartDok och att få en fin resa från början och fortsättningsvis. Vi vill finnas där och coacha i programmet så att alla kunder har en bra känsla, säger Anneli.

Anneli hjälper kunderna till en flygande start med SmartDok

Vi hjälper dig att komma igång

Jag ser det som att vi hjälper kunden att lyckas med SmartDok och att få en fin resa från början och fortsättningsvis. Vi vill finnas där och coacha i programmet så att alla kunder har en bra känsla, säger Anneli.

Vanliga frågor

Några av de vanligaste frågorna de hjälper sina kunder med är hur man integrerar SmartDok med andra system för att få ett fint flyt mellan olika program, och hur man kan förenkla och automatisera olika processer.

De som jobbar på fältet är ibland it-ovana och då hjälper vi till att möta deras behov. Vi brukar också uppmärksamma dem på möjligheter och behov som de inte själva har sett och dela med oss av andra kunders erfarenheter och framgångssagor. Det brukar vara uppskattat, säger Anneli.

Carl instämmer och menar att de egentligen kan hjälpa kunderna med allt som de har behov av, från tekniska förklaringar till frågor om hur man kan arbeta i systemet.

– De kan fråga om mycket, men vi löser det alltid, säger Carl.

Carl Lilja
Carl Lilja

Tjänst som är innovativ

– Det är kul att jobba med en tjänst som är så innovativ som SmartDok är. Det är mycket som händer här och många idéer, säger Carl.

Carl Lilja

Tjänst som är innovativ

– Det är kul att jobba med en tjänst som är så innovativ som SmartDok är. Det är mycket som händer här och många idéer, säger Carl.

Smidig övergång till det digitala

Som Customer Success Manager får man vara med kunderna när de kommer igång med SmartDok och upptäcker alla fördelar. Många kunder går från att jobba med fysiska lappar och anteckningsblock till att bli helt digitala och spara in på massor av tid och krångel. Enligt Carl och Anneli är det något av det bästa med jobbet.

Jag trivs väldigt bra med mina kollegor, vi är ett familjärt bolag som vill varandra och våra kunder väl och det märks, säger Carl.

Workshop i Kiruna

Just nu sitter SmartDoks Customer Success-team och planerar för kommande workshop på Scandic i Kiruna den 16/1. Under två timmar kommer tips och tricks presenteras gällande tidrapportering, fakturering och andra funktioner som många ofta missar. Workshopen blev snabbt fullbokad, men håll utkik efter kommande workshops här