Få full kontroll på snöröjning, sandning och klippning

AutoReg är en lösning som gör vinter- och sommarunderhållet enklare, så att du kan hålla vägarna säkra.

Få full kontroll på vägunderhållen

AutoReg på 50 sekunder

Modernt system som ger dig full kontroll

Modernt system som ger dig full kontroll

Med vårt system får du enkelt full överblick över hela företaget när du gör underhåll på vägarna!

  • Planeringsmodul via webben för att sätta upp plogvägar och uppgifter.
  • En separat app för plogförarna som visar rutter och loggar allt arbete.

Registrera rutterna

Planeringsmodulen körs på datorn och har en modern kartlösning där du kan rita på kartan, mäta, söka efter adresser, eller vägnummer med mera.

Kör rutterna i appen

I appen har du full överblick över de uppgifter som ska göras under rutten. Uppgifterna sorteras automatiskt efter avstånd. Starttid och stopptid registreras, såväl som GPS-position.

Livekarta –
koll i realtid

Du följa förare live direkt i både appen och på webben. Få en överblick över pågående rutter och säkerställ att arbetet flyter på smidigt – oavsett var du befinner dig!

Fakturera enkelt
via SmartDok

All information har redan registrerats och samlats in genom loggföringen från plogförarna. Här kan du enkelt generera fakturaunderlaget med ett klick.

Förenklar snöröjningen för alla

För Orca Entreprenad underlättar det både för förarna som får rutterna direkt i appen men också för Erik och hans kollegor på kontoret som följer upp arbetet.

Erik Nygren, Orca Entreprenad AB

Bild på Erik från Orca Entreprenad med appen

Planering och fakturering

Planering och fakturering
Egen app för snöröjning

Egen app för förare

  • Egen användare för förare – varje förare får ett separat inlogg för att se och köra planerade rutter.
  • Liveloggning där arbetet loggas automatiskt när föraren är aktiv i appen under körning.
  • Appen ger en bra översikt över rutten och visar kända hinder.
  • Snöröjning/sandningsstatusen uppdateras i realtid för enkel kommunikation med föraren.
  • Livekarta i appen över alla plogförare kan slås av och på – perfekt för att ge alla insikt i var det är plogat och inte.

Utkallningsfunktion

  • Vid utkallning ringer systemet upp valda personer, läser meddelandet och tar emot bekräftelse.
  • Skicka utkallning till alla eller utvalda anställda.
  • Förenkla kommunikationen & se tillgänglig personal.
Utkallningsfunktion
Checklista i appen

Skapa upp checklistor för varje rutt

  • Skapa en checklista för vilka arbetsuppgifter som ska utföras på ett specifikt projekt
  • Skapa en påminnelselista och ange att listan ska komma med en förvald intervall, till exempel var 3:e vecka

Få en komplett översikt över vilka uppgifter som har slutförts, inklusive bilddokumentation för varje enskild punkt på checklistan.

Enkelt för underentreprenörer

Den här funktionen skapar en möjlighet till samarbete mellan två företag som båda använder SmartDok och AutoReg. Det företag som är huvudentreprenör kan skicka ut jobb eller arbetsuppgifter till en underentreprenör för att de ska utföra dem. Kopplingen mellan företagen upprättas med hjälp av deras respektive organisationsnummer.
Grøteig Anleggsgartner
Vägunderlag väder

Hur ser vägvädret ut idag?

Se vägunderlaget direkt på webben. Få snabb överblick över vädret för att veta om det är risk för halka, kraftigt snöfall eller regn.

Med det nya kartlagret ”Vägväder” får du som entreprenör en tydlig överblick över vägarna. Informationen hämtas i realtid, direkt från Trafikverkets väginformation.

För en ännu bättre överblick över underlaget kan du visa ”Vägkameror” i Livekartan på webben. Där ser du foton från Trafikverket som uppdateras kontinuerligt.

Hardware tracker i fordonet

Spåra dina maskiner genom att montera en fysisk spårningsenhet.


Använd spårningsdata från enheten för att logga information automatiskt i AutoReg. På så sätt får du en tydlig översikt över dina maskiner och din utrustning.

Jag vill boka demo

Jag vill ha en demo!

SmartDok används för närvarande av 4000 små och stora byggföretag.

Se demovideo av AutoReg

Inte helt övertygad ännu? Kika in dessa funktioner!

En snöröjningsjour kan vara avgörande för att upprätthålla trafiksäkerheten under vintermånaderna. Genom att erbjuda snabb och effektiv snöröjningstjänst dygnet runt säkerställs framkomlighet på vägar och gångbanor, vilket minskar risken för olyckor och underlättar för både fotgängare och fordon.

För att optimera hanteringen av snöröjningsjouren kan digitala verktyg som AutoReg vara till stor hjälp. AutoReg är ett modernt system som ger full kontroll över vinterunderhållet genom funktioner som planeringsmodul för att sätta upp snöröjningsrutter och uppgifter, en separat app för snöröjarna som visar rutter och loggar allt arbete, samt integration med redovisningssystem för snabb och enkel fakturering.

Genom att använda en sådan lösning kan snöröjningsjouren effektiviseras, vilket leder till snabbare insatser och bättre resursanvändning.

Automatiserad snörapportering gör det enkelt att skapa detaljerade rapporter till kunder och myndigheter, samtidigt som det effektiviserar faktureringen. Med denna teknik kan företag hantera snöröjningsarbetet mer strukturerat, vilket leder till nöjdare kunder och en smidigare arbetsprocess.

Ja, du kan ta bilder och kommentera direkt i checklistan, vilket ger tydlig dokumentation och spårbarhet.

Modern teknik revolutionerar hur vi hanterar vinterunderhåll. Genom appar och digitala verktyg som AutoReg får entreprenörer tillgång till automatiserad planering och realtidsuppdateringar för snöröjningsuppdrag. Funktioner som GPS-spårning, ruttoptimering och automatisk loggning av utfört arbete gör det enklare att leverera punktlig och effektiv snöröjning.

AutoReg är inte bara en lösning för vinterunderhåll utan fungerar lika bra under sommarmånaderna. Med funktioner som arbetsorderhantering, GPS-spårning och resursplanering kan systemet användas för att effektivisera allt från gräsklippning och sandsopning till parkunderhåll och vägservice.

Utkallning i SmartDok gör det möjligt att snabbt nå flera anställda via samtal eller SMS när ett jobb behöver bemannas. Den som är tillgänglig kan svara direkt och du ser i realtid vem som tackat ja eller nej. På så sätt sparar du tid, får full överblick och säkerställer att rätt resurser alltid är på plats.