Hur ska man veta när det är dags för förändring?
Jo, när pappersarbetet och nuvarande arbetssätt frustrerar mer än det gör nytta. Eller då någon vågar ifrågasätta avsaknaden av smartare lösningar.
Vår Key Account Manager, Anton Auvoja på SmartDok har samlat på sig oslagbara tips och lärdomar från all sin erfarenhet med både nya och existerande kunder.
Här delar han med sig av tre värdefulla tips när ni ska välja system för er administration.
1. Våga tänka i nya banor
Det är värt att ta till strid med den största konkurrenten som finns inom administrationen: papper och penna. Att acceptera att vi lever i en föränderlig värld, där man gör det lättare för sig själv, sina medarbetare och verksamheten om man vågar tänka i nya banor.
Det som händer då man vågar tänka innovativt är att man öppnar dörren för nya och bättre sätt att arbeta. Med de lösningar som SmartDok erbjuder kan man tydligt se att det finns ett system som förenklar och effektiviserar de traditionella arbetssätten. Det är också viktigt att välja ett system som kan samarbeta med andra system med hjälp av integrationer.
Våga reflektera över ditt nuvarande arbetssätt och omfamna tanken att det finns ett smidigare sätt att arbeta på. Du kommer spara tid, pengar och huvudvärk.
2. Ha en SmartDok ambassadör
Det vi menar med en SmartDok ambassadör är det att det finns någon på företaget som gillar digitalisering, gärna driver nya idéer och kan ta ansvar. Det kan vara någon på kontoret, arbetsledare, projektledare eller anställd.
Följande scenario är ganska vanligt:
- Ett företag har till exempel anställt en grävmaskinist eller snickare som har använt SmartDok på deras tidigare arbetsplats
- De delar med sig om hur bra det funkade och hur lätt det var att använda
- Sedan tar någon från företaget kontakt med oss för att få mer information om vårt system
- Vi ser en trend i att de som i tidigare roller använt ett system ifrågasätter företag som inte har ett system
3. Snacka med någon som redan använder SmartDok
En bra fråga att ställa till andra är ”hur gjorde ni då ni kom i gång med SmartDok”?
Ta också upp ämnen som:
- Funktionalitet
- Hur är SmartDok som leverantör
- Hur är deras sätt att kommunicera, t.ex. svarar de då man ringer (ja det gör vi!)
Inne på vår hemsida finns det information om kunderfarenheter men också referenser på företag att kontakta. Ni kan också kontakta oss direkt för att få kontaktinformation för att prata med en referens.
Om du ser att vårt system för er administration kan bidra till ett lättare sätt att arbeta, spara tid, pengar och framför allt huvudvärk, då är det bara att köra på och testa. Det är i alla lägen bättre än att spendera massor med tid på att fundera.
Börja till exempel med att testa SmartDoks system i ett år och utvärdera sedan hur det känns. Det viktigaste för oss är att ni ska känna er trygga i att välja SmartDoks lösningar.