Upplever du avvikelser i leverans eller utförande?

SmartDok gör avvikelsehanteringen i företaget mycket enklare.

Bildefunksjon i SmartDok appen

Kvalitetsavvikelse

Att kunna registrera avvikelser direkt i mobilen gör avvikelsehanteringen i företaget mycket enklare.

  • Rapportera en produkt eller tjänst som inte uppfyller definierade / identifierade krav
  • Rapportera och bearbeta via mobil, surfplatta eller dator
  • Användarvänlig och logisk layout och lösning
  • Lägg till foton + GPS-koordinater för händelsen och bifoga filer
  • Kommunicera via chatt
  • Uppskattad kostnad och faktisk kostnad
  • Tidsfrist för att stänga kvalitetsavvikelsen
  • Händelselogg
  • Bra och tydlig statistik och översikt över rapporterna

Ett rapporteringssystem hjälper till att identifiera områden som har förbättringspotential och underlättar prioriteringar och åtgärder.

Det är vanligtvis upp till arbetsledarna att planera åtgärder och och genomföra prioriteringar. Eftersom alla i verksamheten bidrar till rapporteringen har man möjlighet att upprätta statistik, dokumentation och konstatera fakta. På detta sätt kan det viktiga KMA-arbetet styras i önskad riktning och enligt uppsatta mål.

← Gå tillbaka till KMA

Använder SmartDok med framgång

Lär känna några av våra kunder som förenklar sin vardag genom att använda vårt system. Här hittar du kanske lite inspiration till hur du också kan göra vardagen enklare med ett digitalt system.

SmartDok

Jag vill ha en demo!

SmartDok används för närvarande av 3 750 små och stora byggföretag.