Som arbetsledare har man mycket att hålla uppsikt över
Som arbetsledare har man mycket att hålla uppsikt över. Arbetstimmar, anställda, material, maskiner och dokumentation för kvalitetssäkring är bara några av många ansvarsområden.
Med ett digitalt dokumentationssystem får du inte bara full översikt över dessa, utan också en förbättrad kostnadskostym. I tillägg är ett sådant system enkelt att komma igång med, vilket gör att firman snabbt kan dra nytta av de många fördelarna.
Spara pengar med digital dokumentering
Genom användning av ett digitalt dokumentationssystem kan du effektivisera arbetet och få teamet att jobba både snabbare och mer noggrant. Detta gör att du både sparar tid och pengar.
En av av många fördelar med ett digitalt system är översikten av företagets resurser. Dokumentering digitalt ger dig möjligheten att schemalägga och planera resurser, inklusive anställda och maskiner, på ett enkelt och smart sätt. Dessutom kan samtliga team-medlemmar gå in och kontrollera vilket projekt hon/han ska jobba med under kommande veckor, och denne mottager även ett sms eller e-post vid ändringar i planeringen.
En annan fördel är effektiviseringen av arbetet med maskiner och service. Med ett digitalt system får du fullständig överblick över din maskinpark. Detta inkluderar vital information så som registrerade felanmälningar, utförda reparationer samt mängden bränsle som använts för varje maskin. Dessutom får du påminnelser om när det är dags för service. Med digital dokumentation kan du dessutom enkelt se hur många timmar varje enskild maskin använts för respektive projekt.
Enkelt att komma igång
Det digitala dokumentationssystemet SmartDok effektiviserar inte bara ditt arbete, utan är det även extremt enkelt att börja använda. Genom att du som kund har tillgång till video-upplärning, hjälptexter och genomgångar, samt support genom hela uppstartsprocessen, säkerställer SmartDok att du så snabbt och smidigt som möjligt kan börja använda dig av systemet.
SmartDoks upplärningsvideor är framtagna för att nya användare snabbt ska komma igång med att börja använda systemet. Syftet är att hjälpa dig som kund att snabbt förstå hur du använder dig av de olika funktionerna. Bland annat instrueras du i hur du upprättar en ny användare, ett nytt projekt, en ny maskin och attestering av timmar. Totalt finns elva olika videor som du när som helst kan titta på vid minsta fundering.
Utöver videoupplärning, hjälptexter och genomgångar, erbjuder även SmartDok support från erfarna specialister på Stockholmskontoret som kan systemet utan och innan. Målet är att hjälpa dig genom hela uppstartsprocessen, tills du är 100 % igång med systemet. Du når enkelt supporten genom telefon eller e-post, och SmartDok erbjuder sig även att åka ut till firman och hjälpa till om så önskas.
SmartDok har hjälpt över 60 000 företag
SmartDok används idag av över 60 000 företag i både Sverige och Norge, och är således det ledande dokumenteringssystemet i Norden inom byggbranschen. En av alla nöjda kunder är Erland Ström, arbetsledare hos norska Workinn AS, som väljer att framhäva den förenklade arbetsvardagen som systemet medför:
– Det har blivit betydligt enklare att ha daglig kontroll på vad som händer ute på våra olika projekt. Det är verkligen toppen, säger Ström.
Jimmy Borgh, arbetsledare hos JB Mark & Bygg, väljer att framhäva hur smidig övergången från manuell dokumentering till SmartDok var för både honom och övriga på företaget.
– Vi upplevde ett gott mottagande från nästan hela firman när det gäller övergången till SmartDok. Några var lite mer sugna på att vara kvar i våra gamla system, men även de insåg snabbt att det är betydligt smidigare nu med digitaliserade system likt SmartDok. Överlag är de flesta teknikintresserade och uppskattar att de nu själva kan hålla bättre koll på sina timmar, säger Jimmy avslutningsvis.