Gör som 4500+ andra företag redan gjort – byt till vårt digitala system och tjäna mer pengar!
Vad är SmartDok?
SmartDok är en molnbaserad lösning som hjälper dig som entreprenör att hålla koll på projekt från A till Ö.
Tidrapportering
Registrering av arbetstimmar kan vara krångligt. Otydlig dokumentering skapar fel i löne- och fakturaunderlaget.
SmartDok gör jobbet enkelt. Du öppnar bara SmartDok där du är. Trycker på ”Registrera timmar”. Lägger in arbets- och eventuellt maskintimmar. Sparar. Och vips har både anställda och ledning full översikt – snabbt och effektivt.
KMA-system
Med SmartDok kan ni enkelt göra era egna checklistor och egenkontroller. Fyll i dem via datorn, mobilen eller surfplattan. När formuläret skickas in hamnar det på rätt projekt med bilder kopplat så att det blir enkelt för ansvarig projektledare och KMA-ansvarig att få en översikt på vad som är kontrollerat och vilka avvikelser som är registrerade.
Du kan också göra ändringar i dina mallar för checklistor och formulär, vilket är något som bör göras årligen. KMA (Kvalitet, miljö och arbetsmiljö) och kvalitetssäkring blir alltmer viktigt. Ju enklare och snabbare det går att göra kontroller, ju större är sannolikheten att det blir gjort!
Maskiner och service
Med SmartDok får du full kontroll på hela maskinparken. Registrera bränsleåtgång, maskintimmar och mätarställning. Registrera anmärkningar och felmeddelanden. Få meddelande när det är dags för periodiskt underhåll och se servicestatus. Slipp onödiga extra kostnader och öka drifttiden för maskinerna.
Läs mer om Maskiner och service
Varutransport och material
Som entreprenadchef är det ditt jobb att säkra intäkterna. Dålig rapportering ger dålig lönsamhet. Med SmartDok har du all information på ett ställe:
- Varuförbrukning
- VaruproduktionTranporter
Allt sparas centralt i molnet. På så vis blir det enkelt att få iväg korrekta fakturor.
Läs mer om materialåtgång och transporter
Vägunderhåll – AutoReg
För er som arbetar med snöröjning, sandning och saltning eller gräsklippning och kantning. Med enkel och direkt GPS-registrering på vad de andra röjt samtidigt som det blir mer dokumenterat och du kan fakturera snabbare. De anställda har koll på vilka områden som körts, när och av vem. Tydligare och enklare för alla!
Personalliggare
Enligt Skatteverket ska alla personer på en byggarbetsplats vara registrerade i en Personalliggare. När någon registrerar sig via SmartDok Personalliggaren skickas data via webben till ditt SmartDok-system, där du via din surfplatta eller dator kan ta fram den närvarorapport som Skatteverkets kontrollanter begär vid ett eventuellt kontrollbesök.
Läs mer om elektronisk Personalliggare
Fler moduler och funktioner!
Är du nyfiken på att läsa mer om alla funktioner som finns i SmartDok? Läs mer om funktionerna här!