Efter att ha digitaliserat verksamheten har nu företaget fått full kontroll med hjälp av SmartDok
I dessa tider är det många som kämpar med sin vardag. Vissa kör på som vanligt, några påverkas mer än andra. I denna artikel punktar vi upp de utmaningar våra kunder står inför och varför bästa tiden att köra igång med SmartDok är NU.
Vi har märkt att tonen hos många av våra kontakter har förändrats de senaste veckorna. Många känner sig osäkra och vill avvakta med att köra igång med SmartDok för att se vad som händer. De vanligaste invändningar vi hör idag är:
- Folk inte är tillgängliga för möten eller att ta beslut
- Osäkerhet på framtiden. Hur kommer ekonomin se ut? Vad ska hända?
- Bortfall av personal, man tvingas prioritera annat
- Osäkerhet gällande kommande jobb och projekt
- Fokus på annat, att överleva. SmartDok är längre ner på prioriteringslistan
Som svar på ovanstående invändningar
Det är en tuff situation för alla nu. Det värsta vi kan göra är däremot att tappa fart och stanna upp. Det är hur vi väljer att agera nu som kommer påverka i vilket skick vi tar oss ur denna kris.
Som svar på ovanstående invändningar har vi punktat upp varför bästa tiden att köra igång med SmartDok trots allt är NU.
- Kommunicera effektivt
Vi lever i en digital värld idag. Att ta i bruk digitala verktyg för att kunna kommunicera med varandra på avstånd är idag lättare än någonsin. Vi själva kommunicerar med verktyg som Google Hangout, Slack, Meet osv. Vi ska inte låta avstånd hindras oss från att fortsätta kommunicera effektivt och ta rätt beslut i vardagen - Agera – gör vad du kan för att hantera situationen
Vad gäller framtiden har ingen svaret på hur länge vi kommer behöva leva med denna situation eller hur den kommer eskalera. De flesta är däremot överens om att de ekonomiska konsekvenserna kommer förvärras för verksamheter som väljer att stanna upp eller avvakta. Att köra igång med SmartDok ska leda till ökad kontroll, minskad administration och lägre kostnader. Att välja SmartDok borde därför vara mer motiverat i dessa tider än någonsin tidigare. Läs mer om detta i en artikel från vår VD här
- Gör mer av det ni är bra på och mindre av annat
Att stå med projekt som ska färdigställas i tid och samtidigt sakna personal har länge varit en utmaning för många, men kanske mer nu är tidigare. Att behöva prioritera detta är fullt förståeligt. Vi uppmanar därför våra kunder att göra just detta, prioritera era projekt och det ni är bäst på. Lägg inte tid på onödig administration när det finns enkla system som SmartDok som minimera detta. Vi är experter på att hjälpa företag att digitalisera administration. Vill du vara igång inom 1 vecka så löser vi det - Jobba smartare
Vissa saker kan vi inte påverka. Hur antalet jobb eller projekt kommer förändras över tid är en av dessa. Här blir svaret att vi måste göra allt vi kan för att skapa de bästa förutsättningar för att lyckas. Jobbar man smart har man bäst förutsättningar för att möta nedgångstider och inte minst driva ännu mer lönsamhet i uppgångstider - Investera i kostnadsbesparande system
Att ha ett kostnadsfokus i tider som dessa är rimligt. Investeringar för att minska kostnader bör därför inte förknippas med detta. Det ska löna sig att köra igång med SmartDok. Frågan borde därför vara: När vill ni börja spara tid på administration, få bättre koll på projekten, dokumentationen och ökad lönsamhet?
Det är enkelt att ta i bruk SmartDok. Vi har redan hjälpt över 2000 företag i bygg- & anläggningsbranschen att jobba smartare. Ta chansen att få hjälp även du!
Intresserad av att veta mer?
Ta gärna kontakt med oss om du vill veta vad vi kan göra för er.