Möt vår nya Account Manager, Jörgen Jonsson som kommer jobba från Örnsköldsvik med nya och befintliga kunder

Med Jörgen fyller vi på säljteamet med massa erfarenhet och expertis av att hjälpa Bygg- & Anläggningsföretag att jobba effektivare genom digitala lösningar. Lär känna Jörgen här!
Möt vår nya Account Manager, Jörgen Jonsson som kommer jobba från Örnsköldsvik med nya och befintliga kunder.

Jörgen är sportintresserad och har varit fotbollstränare i 14 år. Han drömmer om att få träna Arsenal en vacker dag. Han älskar att tillbringa sin lediga tid i stugan vid Öreälven i Västerbotten, utanför Lycksele.

Jörgen är född och uppvuxen i Norrland och bor i Örnsköldsvik. Han har tidigare arbetat med försäljning, kommunikation och journalistik. Han är utbildad ekonom med inriktning marknadsföring. Han kommer senast från Bonniers mediakoncern och Visma Construction (tidigare Movenium).

– På Visma Construction var jag säljansvarig för en liknande digital lösning som SmartDok, men den var mer nishad mot byggsektorn, berättar Jörgen.

Varför SmartDok?

-Intresset för SmartDok vaknade under min sista tid på Visma Construction. SmartDok har en i mitt tycke bredare lösning som även känns mer kundorienterad. Dessutom fick jag snabbt känslan att Smartdok var mer offensiva och under konstant utveckling av sin produkt.

Vad ser du för fördelar med att använda SmartDok?

– SmartDok har en bredd som ingen konkurrent kan uppvisa och tidsbesparingen som SmartDok ger i kombination med att all fakturering går snabbare och blir korrekt är ovärderlig för kunderna.

Viktigt att branschen digitaliseras

Jörgen brinner för att bygg- & anläggningsbranschen digitaliseras.

Varför man ska digitalisera är främst för byggentreprenörernas eget bästa. Oavsett vad de väljer för system pratar vi om max en halvtimmes kostnad för en anställd per månad.

Något de tjänar igen mångdubbelt på inbesparad tid, snabbare och korrektare dokumentation, snabbare fakturering utan att missa timmar eller varor som de ska ta betalt för. Sen är den kommande generationens krav att allt ska ske digitalt.

Vad är intrycket av SmartDok så långt?

– Bara positiva vibbar. Dels en mycket trevlig personal som snabbt fått mig att känna mig välkommen och hemma, dels övertygar produkten mig alltmer i takt med att jag får fördjupa mig. Gillar att man lägger stort fokus på snabb och bra support och onboarding så kunden kommer igång och vill stanna kvar.

Relaterat innehåll

Här är mer innehåll du kanske gillar.

Tillbaka till nyheter

Relaterat innehåll

Här är mer innehåll du kanske gillar.

Tillbaka till nyheter

Kontakta oss för en demo

SmartDok används för närvarande av 3 000 små och stora byggföretag.

Boka demo